Sami Jauhojärven harjoitusohjelmat pitkään hiihtoon

harjoitusohjelmat pitkään hiihtoon
Lukulistalle

Suurella osalla kuntoilijoista hiihtoharjoittelu käynnistyy toden teolla joulukuussa, ja päätavoitteet ovat kevättalvella. Sami Jauhojärvi laati kahden tason ja 6 viikon harjoitusohjelmat pitkään hiihtoon.

Talven maratonhiihtokauden alkuun on kolmen kuukautta. Tämä aika riittää hyvin nousujohteiseen harjoitteluun.

Näissä ohjelmissa on kaksi tasoa. Helpompi on tarkoitettu tavallisille kuntohiihtäjille. Vaativammassa tavoitteena on saavuttaa pitkässä hiihdossa mahdollisimman hyvä tulos. Molemmissa ohjelmissa on kolme erilaista harjoitusviikkoa, joista jokainen toistetaan kaksi kertaa eli viikot 1 ja 4, 2 ja 5 sekä 3 ja 6 ovat keskenään samanlaisia. Näin muodostuu 6 viikon harjoittelujakso.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa Juoksija.fi digi. Saat rajattoman lukuoikeuden kaikkiin Juoksija.fi:n artikkeleihin, mukaan lukien lehtien lehtiarkistot.

 Juoksija.fi digi

  • Juoksu, hiihto, pyöräily, triathlon, suunnistus
  • Liikkujan hyvinvointi ja terveys
  • Digitaaliset lehtiarkistot
  • Juoksija-kortti
  • Nettivalmentaja

Vain 9,90 €/kk

Tilaa digi Olen jo tilaaja