Miten kunto nousee? – Juoksu vaatii pohjatyötä

kunto

Aloitatpa tuloksiin tähtäävän harjoittelun mihin aikaan vuodesta tahansa, ensimmäinen tavoite on nostaa kuntoa. Tehoharjoittelu ilman kunnollista pohjatyötä ei tuota parasta lopputulosta.

Hyvään peruskuntoon kuuluvat vankka aerobinen kestävyyspohja, nopean juoksun kyky ja monipuolinen voima. Kokosimme kuusi tärkeää tekijää harjoittelun aloittamiseen. Lopulta hyvin yksinkertaiset asiat nostavat kuntoa ja ovat avain parempiin tuloksiin. (artikkeli lehden tilaajalle lehtiarkistossa, Juoksija 8/2018, vaatii kirjautumisen)

RAKENNA KESTÄVYYTTÄ

Kestävyysurheilija elää aerobisesta kunnostaan. Valitettavasti nykyaikana helppoa peruskestävyysharjoittelua kuitenkin jopa väheksytään ja tilalle tarjotaan esimerkiksi maitohapollisia hiittejä ja porrastreenejä.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa Juoksija.fi digi. Saat rajattoman lukuoikeuden kaikkiin Juoksija.fi:n artikkeleihin, mukaan lukien lehtien lehtiarkistot.

 Juoksija.fi digi

  • Juoksu, hiihto, pyöräily, triathlon, suunnistus
  • Liikkujan hyvinvointi ja terveys
  • Digitaaliset lehtiarkistot
  • Juoksija-kortti
  • Nettivalmentaja

Vain 9,90 €/kk

Tilaa digi Olen jo tilaaja

Keskustele aiheesta “Miten kunto nousee? – Juoksu vaatii pohjatyötä” (2 kommenttia)
Vastaa