Treenaa lonkka

treenaa lonkka
Lukulistalle

Mikä neuvoksi, jos pyöräillessä, juostessa tai treenin jälkeen tuntuu lonkan seudulla ikävää jomotusta? Kipu kertoo siitä, että harjoittelua on syytä muuttaa. Tässä jutussa alan ammattilaiset kertovat, miten treenaat lonkkasi liikkumaan vielä monta hyvää vuotta. 

Lonkan oikuttelu on harmillista, mutta triathlonistin tai pyöräilijän elämää se ei yleensä pilaa. Sopivan lihaskunnon rakentaminen ja hyvät suoritustekniikat voivat saada vaivan jopa oireettomaksi. Tai ainakin niillä voi saada lisää hyviä treenivuosia lonkan ajoittaisesta pottuilusta huolimatta.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa Juoksija.fi digi. Saat rajattoman lukuoikeuden kaikkiin Juoksija.fi:n artikkeleihin, mukaan lukien lehtien lehtiarkistot.

 Juoksija.fi digi

  • Juoksu, hiihto, pyöräily, triathlon, suunnistus
  • Liikkujan hyvinvointi ja terveys
  • Digitaaliset lehtiarkistot
  • Juoksija-kortti
  • Nettivalmentaja

Vain 9,90 €/kk

Tilaa digi Olen jo tilaaja

Vastaa