Rose Backroad GRX RX 810

Lyhyesti

Vauhdikkuus teillä, kiihtyvyys, keveys.

Kuvaus

Varsinaisen testiryhmän selvästi kevyin pyörä Rose Backroad GRX RX 810 loistaa kovapintaisilla teillä ja baanoilla sekä kulki saman levyisillä renkailla varustettuja Orbeaa ja Meridaa helpommin poluilla. Alle mahtuisivat enintään 700x45crenkaat, joilla ajomukavuus murkulaisilla reiteillä eittämättä paranisi.

Rosen mukaan D-muotoinen satulatolppa vaimentaa iskuja ja sen erikoinen kiinnitys ehkäisee nitinät. Ratkaisu tuntui ajossa molemmin osin onnistuneelta, joskin toki rajoittaa varaosien hankintaa.

Perusvarustuksella pyörä houkuttelee vauhtiin ja kiihdytyksiin, mihin vaikuttaa sekä rungon ja satulatolpan yhteispeli että renkaiden ja kuitukiekkojen kepeys.

Edellinen Backroad-versio osoittautui onnistuneeksi etenkin sekalaisessa tiekäytössä. Tälle vuodelle uudistettu runko vaikutti monipuolistaneen pyörää eli Rosen suunnittelijat ovat vastanneet gravel-pyörien laajentuneeseen käyttöalaan.

Shimanon tuore Ultegra-tasoinen gravel-osasarja GRX 810 toimii odotetun sujuvasti. Keulan kolmet kiinnityspisteet sekä vaakaputken yläpinnan kiinnityspaikat tuovat pyörään pakattavuutta. Lyhyehkö uurrettu satula nousi yhden testaajan suosikiksi Feltin tavoin. Kokoonpanoa voi muokata rajoitetusti tilausvaiheessa.

Rose Backroad GRX RX 810

  • Hiilikuiturunko | Shimano GRX 810 vaihteet ja jarrut | Rose R-Thirty Disc 28”/700c Road Wheels -kuitukiekot | Schwalbe G-One 700x38c | Selle Italia Novus Boost Superflow -satula | 8,8-kiloa 59-koko | 2 916,61 €

PARASTA

  • Vauhdikkuus teillä, kiihtyvyys, keveys

HEIKKOUS

  • Leveimmät renkaat eivät mahdu runkoon

 

Katso myös Orbea Terra M30 1X

Lisätiedot
Käyttötarkoitus

Cyclocross ja gravel

Merkki

Rose

Välineryhmä

Pyörät

Arvio
4.00 out of 5