8 sääntöä kohti kisakuntoa

Lukulistalle

Talvi on kulunut peruskuntoa tiiviisti rakentaen. Nyt on aika nostaa kisavirettä kohti kesää. Kokosimme periaatteita, jotka kehittävät juoksunopeutta ja suorituskykyä. 

Kestävyysjuoksu perustuu määräharjoitteluun. Runsaat kilometrit ja intervallien toistomäärät tähtäävät hyvään kuntoon pitkällä tähtäimellä. Harjoittelun ensivaikutus on, että terävin suorituskyky pysyy piilossa. Kaikille ahkerille treenaajille tuttu ajoittainen harjoitusjumi on täysin luonnollinen ja oikeastaan välttämätön tilanne talven ja kevään aikana.

Kuinka vankka peruskunto jalostuu hyväksi suorituskyvyksi?

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa Juoksija.fi digi. Saat rajattoman lukuoikeuden kaikkiin Juoksija.fi:n artikkeleihin, mukaan lukien lehtien lehtiarkistot.

 Juoksija.fi digi

  • Juoksu, hiihto, pyöräily, triathlon, suunnistus
  • Liikkujan hyvinvointi ja terveys
  • Digitaaliset lehtiarkistot
  • Juoksija-kortti
  • Nettivalmentaja

Vain 9,90 €/kk

Tilaa digi Olen jo tilaaja

Vastaa