Näin valmistaudut tehoharjoitukseen

Lukulistalle

Hyvä keskittyminen parantaa kehittävien treenien laatua.

Päivittäiset kevyet lenkit sujuvat rutiinilla ilman sen suurempaa miettimistä, mutta tehoharjoitukset vaativat enemmän valmistautumista ja henkistä panostusta. Kehittävät tehoharjoitukset toistuvat suhteellisen harvoin, parhaimmillaankin vain kerran tai pari viikossa, joten niihin on syytä valmistautua huolella.

Tehoharjoitukset ovat rasittavia. Kehon ja mielen on oltava hyvässä vireessä, jotta kova harjoitus onnistuu ja kantaa hedelmää. 

Ihmisen luonteessa on huippu-urheilijoita myöten myös inhimillinen piirre, laiskuus ja halu väistää vaativa suoritus. Sen voittamista helpottaa hyvä valmistautuminen.

Listasimme muutamia yksinkertaisia asiota, jotka on syytä muistaa ennen tärkeää harjoitusta.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa Juoksija.fi digi. Saat rajattoman lukuoikeuden kaikkiin Juoksija.fi:n artikkeleihin, mukaan lukien lehtien lehtiarkistot.

 Juoksija.fi digi

  • Juoksu, hiihto, pyöräily, triathlon, suunnistus
  • Liikkujan hyvinvointi ja terveys
  • Digitaaliset lehtiarkistot
  • Juoksija-kortti
  • Nettivalmentaja

Vain 9,90 €/kk

Tilaa digi Olen jo tilaaja

Vastaa