Saris päivitti suoravetotrainerinsa ja samalla CycleOps-nimi hävisi. Saris H3 tarjoaa läpi pyöritysnopeuksien ja kuormien nykimättömän vetotuntuman. Korvakuulolla äänitaso tuntuu kohtuulliselta, ja Saris kehuukin uutuuttaan edeltäjiä hiljaisemmaksi.
Tähän yhdistyy jämpti rakenne, joten perusasiat ovat kunnossa ja Sarisilla polkee mielikseen. Sen jalat aukeavat leveiksi ja mukautuvat kierrettävien tassujen ansiosta lattian korkeuseroihin. Rakenne tuntuu tukevalta myös putkelta ajettaessa. Säilytystilassa etupyörän teline kiinnittyy trainerin alle, jolloin H3 mahtuu yllättävän pieneen koloon.
Harjoitusvastus painaa 21 kilogrammaa. Kuten tukevasta luvusta sopii olettaa, pyöritysmekanismiin kiinnitetty painokiekko eli flywheel on raskas. Tämä on hyvä asia, sillä painokiekon liikemäärä vaikuttaa ajotuntumaan. Saris H3:lla pyöritys tuntuu luontevalta.
Pyörään sopiva pakka pitää hankkia erikseen – kuten moneen muuhunkin traineriin – joskin osa kauppiaista on paketoinut Saris H3:n kylkeen esimerkiksi Shimanon 11-vaihteisen pakan. Erilaiset vaihteistot ja akselit on laajalti huomioitu, joskaan 12-vaihteiset pakat eivät H3:en sovi.
Saris lähettää tiedot nopeudesta, wateista ja kampikierroksista, ja muutoinkin tiedonsiirtostandardien tuki on asiallinen. H3 toimii sisäpyöräsovellusten kuten Zwiftin, TrainerRoadin ja Rouvyn kanssa. Ne voivat esimerkiksi ohjata trainerin nousukulman simulointia eli käytännössä vastuksen suuruutta sekä asettaa vastukselle vakiotehon, jota vastaan pyörität kampia.
Sarisin sovellus ei tukenut vielä testin aikaan lokakuussa H3-mallin kalibrointia, mutta homma hoituu myös sisäpyöräsovelluksilla. Älytrainereille tyypillisesti H3 tuli myyntiin edullisemmalla hinnalla kuin edeltävä malli aikanaan.
Saris H3 -harjoitusvastuksen suositushinta on 1 000 €.