5 vinkkiä uuteen harjoituskauteen

juoksu
Lukulistalle

1 Huolehdi terveydestäsi

Terve juoksija palautuu ja kehittyy. Hoida mahdolliset vammat kuntoon ja aloita kausi terveenä. Aina silloin tällöin on hyvä tarkistuttaa veriarvot. Useat lääkäriasemat tarjoavat myös urheilijan lääkärintarkastuksia. Erityisesti juoksijan kannattaa tarkistuttaa hemoglobiini ja ferritiiniarvot säännöllisesti ja tarvittaessa käyttää rautalisää.

Älä myöskään unohda hammastarkastusta. Esimerkiksi piilevällä hammastulehduksella voi olla negatiivisia vaikutuksia suorituskykyyn.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa Juoksija.fi digi. Saat rajattoman lukuoikeuden kaikkiin Juoksija.fi:n artikkeleihin, mukaan lukien lehtien lehtiarkistot.

 Juoksija.fi digi

  • Juoksu, hiihto, pyöräily, triathlon, suunnistus
  • Liikkujan hyvinvointi ja terveys
  • Digitaaliset lehtiarkistot
  • Juoksija-kortti
  • Nettivalmentaja

Vain 9,90 €/kk

Tilaa digi Olen jo tilaaja

Vastaa