Juoksuharjoittelu

 

Renkaanveto – treenejä vuoristoultraajille

Kokenut vuorijuoksija ja valmentaja Janne Marin tekee talvisin renkaanvetoharjoittelua, niin omana harjoituksenaan kuin yhdistelmäharjoituksen osana.

 

Talvijuoksu – polkuekspertti Mikael Heermanin 5 vinkkiä!

Talvijuoksu – myös poluilla – sujuu mainiosti, kun varusteet ovat kunnossa ja huomioit muutaman olosuhteisiin liittyvän asian.

Pilates alkulämmittelyssä – katso 6 liikettä

Lämmittely on tärkeä osa jokaista harjoitusta, ja huolella tehty lämmittely vähentää loukkaantumisriskiä. Pilatesliikkeillä ryyditetty lämmittely edistää kehon kannatusta ja keskittymistä tulevaan harjoitukseen.

Katso artikkeli

Helppo intervalliharjoitus

Intervalliharjoituksella voi kehittää monipuolisesti eri kestävyysominaisuuksia, kuten peruskestävyyttä, vauhtikestävyyttä ja maksimikestävyyttä.

Voimamäkivedot – polkujuoksijan treeni

Polkujuoksumenestyjä Anna-Stiina Erkkilä viimeisteli kuntoaan mäkivedoilla tulevan viikonlopun Nuuksio Classicia varten. Lyhyet mäkivedot sopivat maltillisesti tehtyinä myös kuntoilijalle.

 

Katso artikkeli

Avaa kehosi kisaan!

Keho kannattaa herätellä huolellisesti ennen kilpailua tai kovaa harjoitusta. Näillä liikkeillä se onnistuu!

Katso artikkeli

Juoksuun potkua pakaroista

Juoksijan numerossa 2/2019 on Tuija Helanderin artikkeli pakaroita ja lantiota vahvistavista liikkeistä, jotka onnistuvat myös kotioloissa. 

Katso artikkeli

Pakara vahvaksi – 7 huippuliikettä juoksijalle

Juoksijan numerossa 3/2019 Tuija Helanderin artikkeli pakaraa vahvistavista liikkeistä.

Edellisen numeromme artikkelissa esiteltiin kotona tehtäviä pakaraa ja lantiota vahvistavia liikkeitä. Artikkelin kakkososan liikkeitä voi tehdä lenkin ohessa, urheilukentällä tai vaikkapa loivassa ylämäessä.

Katso artikkelit

Juoksuharjoitteluvideot

 Lajivinkkejä ja insipiraatiota harjoitteluun.