Kotitreeni (videot)

 

Kokosimme kotitreenivideot yhteen paikkaan. Videot sisältävät harjoituksia, jotka sopivat hyvin kotona tehtäviksi.

Tukilihakset iskuun vastuskuminauhoilla

Vastuskuminauhojen avulla treenaat tukilihakset kuntoon. Vastuskuminauha on oiva harjoitusväline vaikkapa kotioloissa suoritettavaan toiminnalliseen treeniin.

 

Katso artikkeli

Kotivoimaa osa 1/2

Asiantuntijoidemme vinkit kotona tehtäviin voimaliikkeisiin.

 

Katso artikkeli

Kotivoimaa osa 2/2

Asiantuntijoidemme vinkit kotona tehtäviin voimaliikkeisiin.

 

Katso artikkeli

Juoksukuntopiiri – osa 2/2

Keväällä lisääntyvä juoksumäärä saattaa jumittaa juoksijan pohkeet ja lonkat. Sopivilla huoltavilla harjoitteilla vähennät ylirasituksesta mahdollisesti aiheutuvia hankaluuksia.

Video-ohjeiden toisessa osassa mukana mm. vatsarutistuksia ja kylkipunnerruksia. 

Katso artikkeli

Juoksukuntopiiri – osa 1/2

Keväällä lisääntyvä juoksumäärä saattaa jumittaa juoksijan pohkeet ja lonkat. Sopivilla huoltavilla harjoitteilla vähennät ylirasituksesta mahdollisesti aiheutuvia hankaluuksia.

Video-ohjeiden ensimmäisessä osassa mukana mm. kantapääkävelyä ja aitajuoksutaivutuksia. 

Katso artikkeli

Lihaskuntoa ja lantion hallintaa

Säännöllinen taukojumppa, hyvä lämmittely ennen juoksulenkkiä ja oikeanlainen lihaskuntoharjoittelu voivat vähentää runsaan istumisen haittoja sekä parantaa juoksutekniikkaa. Keskivartalon voima helpottaa ryhdikkään juoksuasennon säilyttämistä. Ohjevideomme liikkeitä voit tehdä vaikka kotona.

Katso artikkeli

Vatsa vahvaksi – 4 liikettä kotiin

Juoksijalle on hyödyllistä vahvistaa vatsalihaksia, jotta juoksuasento pysyy oikeana. Ensimmäisessä osassa mukana mm. kantapääkävelyä ja aitajuoksutaivutuksia. Tässä ohjevideo vatsalihaksia ja keskivartalon syviä lihaksia vahvistavista liikkeistä.

Katso artikkeli

Juoksijan lankutus – 6 liikettä

Tutun vatsalihasliikkeen voi muokata juoksunomaisemmaksi.

Näillä kuudella variaatiolla juoksijakin saa lankutuksesta lajinomaisemman.

Katso artikkeli

Vahvista selkää – 4 kotijumppaliikettä

Juoksijalle on hyödyllistä vahvistaa selkälihaksia, jotta juoksuasento pysyy ryhdikkäänä. Tässä ohjevideo selkäliikkeistä.

Katso artikkeli

Juoksijan pilates – 5 liikettä

Pilates-harjoittelusta saattaa olla apua myös juoksijalle. Ohjeillamme pääset pilateksen avulla kohti virtaavaa askelta.

Katso artikkeli

Kotitreenivideot

Kokosimme juoksijalle ja kuntoilijalle sopivat kotitreenivideot yhteen paikkaan. Etsi videoiltamme parhaat treenivinkit harjoituksiin. 

Kotivoimaa