Liikkuvuus (videot)

 

Juoksijan venyttely – 10 liikettä

Dynaamisilla venyttelyillä parannat liikkuvuuttasi. Venyttely sopii tehtäväksi niin lenkin jälkeen kuin esimerkiksi intervalliharjoituksen verryttelynä

Katso artikkeli

Aitadrillit kehittävät liikkuvuutta ja kimmoisuutta

Aitadrillit antavat vaihtelua harjoitteluun ja ne sopivat kaikille juoksijoille. Aitadrillit sopivat tehtäväksi niin alkuverryttelyn yhteydessä kuin vaikkapa lyhyen lenkin päätteeksi.

Liikkuvuuden ja kimmoisuuden lisäksi vaativimmat aitaharjoitteet kehittävät juoksijan tasapainoa ja lantion hallintaa.

Katso artikkeli

Kimmoisuutta ja liikkuvuutta koordinaatioilla – 5 liikettä

Pikajuoksu- eli koordinaatioliikkeet sopivat kuntojuoksijankin ohjelmaan. Kehitä kimmoisuutta, juoksutekniikkaa ja liikkuvuutta näillä liikkeillä.

Katso artikkeli

Avaa kehosi kisaan!

Keho kannattaa herätellä huolellisesti ennen kilpailua tai kovaa harjoitusta. Näillä liikkeillä se onnistuu!

 

Katso artikkrli

Venyttely ja lämmittely ennen lenkkiä

Pikajuoksu- eli koordinaatioliikkeet sopivat kuntojuoksijankin ohjelmaan. Kehitä kimmoisuutta, juoksutekniikkaa ja liikkuvuutta näillä liikkeillä.

Työpöydän ääressä istuminen kangistaa kehoasi, mutta sopivalla lämmittelyllä valmistat kehoasi ennen juoksulenkkiä.

Katso artikkeli

Venyttelyä ja tasapainoa

Tässä hyödyllisiä liikesarjoja liikkuvuuden ja tasapainon kehittämiseen. Katso videon alapuolelta tarkemmat ohjeet.

 

Katso artikkeli

Liikkuvuusvideot

Kokosimme kestävyysurheilijan liikkuvuutta ja liikeratoja kehittävät videot yhteen paikkaan. 

 

Aitadrillit